paulenkim.reismee.nl

Bon bini na Bonaire!

Bon dia!

De naam van deze blog zegt waarschijnlijk al genoeg: wij zitten op Bonaire! Sommige zijn hier al van op de hoogte maar wij hebben onze reis voortgezet door naar Bonaire te gaan. Het plan is dat we vooral een niet te groot plan hebben. We hebben een enkeltje geboekt met het idee om hier te werken en verblijven. De rest zien we wel!

Na een negatieve test en alles geregeld te hebben zijn we vorige week zaterdag zijn we in de avond, 18.00 Bonaire tijd aangekomen. Voor de tempratuur alleen al zou je dit gewoon doen. Heerlijk zeg dit klimaat, het is hier standaart rond de 30 graden. Eenmaal aangekomen op Bonaire stond Joyce ons op te wachten (zusje van Kim die sinds een half jaar ook op Bonaire zit. sorry pap en mam.). De koffers in de pick-up auto en naar Joyce dr huis gereden. Hier kunnen we de eerste maand inprincipe gewoon verblijven totdat we zelf wat gevonden hebben.

De eerste avond zijn we gelijk mee gegaan naar een feestje, om maar gelijk van de jetlag af te zijn. En ja, feestje..... Het is misschien niet helemaal eerlijk vergeleken met Nederland maar het lijktnet of corona hier (bijna) niet bestaat. Er waren toen we aankomen nog maar 10 besmettingen op het hele eiland en dit is nog aan het dalen, de maatregelen zijn ook aan het versoepelen deze week. Dus hier ziet het er erg goed uit.

De volgende dag hebben we gelijk een eiland tour gedaan. Met de pick-up van Joyce over het eiland gereden. Samen met Hannah, die woont naast Joyce. We hebben gelijk lekker bij een local plekje gegeten, gezwommen en wat mooie plekken bezocht. De rest van de dagen zijn echt super snel gegaan. Heel veel nieuwe indrukken, nieuwe mensen ontmoet. Uiteraard hebben we wat gesnorkeld en schildpadden gezien! We hebben ook nog gebarbequed en zijn gaan kijken bij Joyce bij het kite surfen. Super gaaf en toen we langs de kant stonden te kijken kwamen Joyce en Chris (iemand van het kite surfen) even naar de kant en zegt Joyce overenthousiast: KIM GA OP CHRIS ZIJN RUG. Nou ik weet niet of jullie Kite surfen wel is hebben gezien maar dat gaat best hard en soms met sprongen best hoog. Dus ik dacht ik ga op helemaal niemand zijn rug. Maar zo veel keuze gaven ze me niet en heb ik dus op Chris zijn rug mee ge kite surft, super gaaf achteraf. Ohja en een beetje eng.

Verder hebben we beide afgelopen week wat sollicitaties gehad. We wilden allebei als het kon wat gaan doen in de horeca. De sollicitaties gingen eigenlijk allemaal wel goed, maar we hebben toch gekozen om proef te draaien bij het werk van Joyce. Dit is een super chille beach club. Het heet Ocean Oasis. Zoek maar op dan snapt iedereen wel waarom we daar wel graag willen werken. Gister hebben we allebei een proefdag gehad. Ik in de bediening en Paul in de keuken. Het was wel echt ff weer wennen na zo lang niet werken, ineens op een drukke vrijdag avond in de horeca een proefdag draaien. Maar het zijn super leuke collega's en een heel fijne sfeer. Dus dat zit voorlopig wel goed!

Inmiddels zijn we er nu precies een week, het is allemaal super leuk en nog wel een beetje druk. Vandaar nu pas een update op de blog!

Veel liefs,

Kim en Paul

Anja Jansen

Mooi. Geniet ervan. ❤️

Ilse

YEAHHH jullie gaan weer bloggen?
Nu al zin in al jullie verhalen❤️

Nu al trots hoe jullie ook dit weer ‘gewoon’ lekker doen samen! En wat heeeeerlijk die temperaturen. Jullie zijn op een perfect moment vertrokken?
Het is hier vanaf morgen Siberië.

Ik kan niet wachten om jullie te bezoeken ????☀️☀️☀️☀️
Fijn dat jullie daar zo weinig merken van alles. Nog een reden om snel langs te komen?
En wat geweldig om in zo’n mooie beach club te werken. Dit kunnen jullie!!?
Enjooooooy lieverds
Xxxxxxxx

Piet

Een hele mooi tijd gewenst en maak er weer iets moois van. Doe Joyce de groetjes??

Marga

Wat leuk om te lezen
Heel veel succes en plezier

Rita harder

Heerlijk, hier wordt het alleen maar erger.
Leuk om weer wat opwekkende verhalen te horen.
Groeten aan jullie alle drie.
Liefs rita

Adrie

Heey Paul en Kim, veel plezier ,lekker zo'n temperatuurtje, hier kunnen over een paar dagen de schaatsen onder,maar jullie gaan voor de zwembroek,groot gelijk,goed voor elkaar,heel veel succes ,fijne tijd met elkaar,liefs xxx

Anja

En maar wachten en wachten op jullie nieuwe blog. Eindelijk!

Leuk om weer wat te lezen. Heel veel succes daar en ga vooral genieten van jullie nieuwe avontuur.

opa Ruut/oma Nel

Heerlijk enthousiast verhaal, gekke Kim om op iemand z'n rug mee te surfen. Misschien vindt Paul ook een stoere meid !

Sandra en Hans

Zoooo heerlijk zeg! Jullie zijn echt lekker aan het landen. Blij ?dat het zo goed voelt. Leuk om jullie weer te gaan volgen?. Enne, hier lopen de ijsberen & pinguïns in de tuin.... Stay safe!

Leontine Reinsma

Geniet ervan!

Mieke Cathy Djara

Gave beslissing,jullie missen nu wel alle sneeuwpret hier⛷️⛄☃️??️?

peter gerber

Leuk en mooi dat het zo gaat. Geniet. Trots op hoe jullie alles aanpakken!

Frans en Joke

Leuk om jullie blog weer te volgen van een nieuw avontuur.Succes, geniet en wat is het daar een heerlijke temperatuur!?☀️
Groetjes.

Jeannette

Tsja,
Al die foto’s en filmpjes zijn jaloersmakend.
En ook wij zijn trots op jullie, pakken alles aan om het zo aangenaam mogelijk te krijgen. En ja, die beachclub? heb het opgezocht op internet. Prachtige werkplek?
Maar niet alleen om te werken hoor, reserveer maar vast de cabana voor ons.
Met het klimaat en de nieuwe mensen die jullie ontmoeten moet het allemaal goed komen. Veel plezier en alle liefs vanuit een ijskoud Nederland met al zijn beperkingen.
❤️❤️❤️

Cock

Leuk verhaal weer Kim en Paul, genieten daar. Reis gelukkig ook goed gegaan. Hier ben ik alleen maar bezig om auto's aan de gang te krijgen....wat een sneeuw en ijs en vooral kou ! We zien er heel erg naar uit om naar jullie te komen en tellen elke dag af. Heel veel plezier en natuurlijk ook werk ze daar xxx

Nicole

Goede start daar in ??Bonaire ??
Jemig Kim, op de rug meegaan met een kite surfer .....dat Joyce dat roept geloof ik wel, maar dat jij bent mee gegaan ... stoer hoor dat je dat gewoon gedaan hebt ?
Succes met het werk, zoeken van woonruimte en verder vooral genieten daar !
Lieve groet aan alle drie
Nicole

Marieke

Lieve Paul en Kim,
Lekker hoor alle verhalen! En voor moeders ook heel fijn (ondanks dat ik je erg mis) dat je bij Joyce bent. En nu nog van die rug van die kitesurfer af en zelf op zo'n plank, haha! Ik zal het wel even voordoen (kun je lachen hihi). Wij komen graag genieten van kok Paul en de services van the sisters! De zon is gaaf maar...sneeuw en schaatsen ook! En wat dachten jullie van Sneeuw kiten???
Trots op jullie! Carpe diem. Liefs xxx