paulenkim.reismee.nl

5 dagen in Spanje

Alles verloopt tot nu toe vrij soepel. Ik ben nog niet boos de bus uit gestapt en Paul heeft me er ook nog niet uitgeduwd. Dus dan gaat het volgens mij best prima.


We zijn nu al 5 dagen in Spanje,als ik dat goed zeg want we zijn de dagen al helemaal kwijt.

Hoe zuidelijker we gaan hoe warmer het word het was langs de kust steeds rond de 22 graden, maar we hebben ook al een gevoelstemperatuur van 27 graden gehad in Bilbao. Heerlijk is dat.

De eerst nacht in Spanje hebben we op een prachtige camping plaats gestaan, boven op een berg met uitzicht op de zee. Dat was onwijs genieten.

De tweede nacht in Spanje hebben we bij een gezin op hun boerderij geslapen. Zei bieden dan voor heel goedkoop kamper plekken aan.

De derde nacht hebben we weer op een camping gestaan aan de kust. Deze camping was ook onwijs mooi, aan een soort baaitje. Er is steeds bijna niemand anders op de camping of kamper plekken, dus bij zo’n baaitje zijn we dan ook echt de enige.

Na de derde nacht merkten we dat het steeds moeilijker werd om een camping of kamper plek te vinden. Alle plekken zijn op dit moment dicht of sommige wel open, maar dan is het sanitair gesloten. Gister avond hebben we hierdoor lang gezocht naar een kamper plek. Uiteindelijk een kamper plaats gevonden in een national park. Het was weer even rijden en zoeken maar we kregen er wel een onwijs mooie route voor terug. Helemaal door de bergen, wat onze oude VW T3 trouwens maar net aan haalde, haha.


Op dit moment zijn we in een plaatsje net over de grens van Portugal. Het plan was om wel wat langer in Spanje te blijven en daarna naar Portugal. Alleen in Portugal zijn op dit moment meer campings wel open en is het weer nog even wat warmer. Dus trekken we later weer terug Spanje in. Hier inPortugal zullen we echt een stuk rustiger aan doen. Bijvoorbeeld wat langer blijven op een plek. Meer dingen te gaan doen en bezoeken overdag. Want we zijn nu vooral veel aan het rijden geweest, elke dag echt nog onderweg en zoeken naar sta-plaatsen. Maar ook dat komt vanzelf goed.


Verder moeten we ons af en toe even aan elkaar aanpassen, want we zitten nou eenmaal samen in een -niet al te groot- busje. Maar ook dat gaat prima. Ik zal even een voorbeeld geven: vorige week rook ik een onwijs gore lucht en als ik ergens niet tegen kan is het goorheid. Dus ik zoeken, waren het Pauls “visschoenen”. Toen heeft hij ze netjes weggegooid. Want we kunnen ons heel flexibel aanpassen, het was namelijk of ik mee of de schoenen.


De reacties op onze bus zijn onwijs leuk, hij is natuurlijk ook niet te missen. We hebben onderweg elke dag weer heel veel bekijks, er word regelmatig naar ons getoeterd, gezwaaid en foto’s gemaakt. Als we voorbij rijden zien we heel veel lachende en vrolijke mensen die naar ons kijken. Het is toch wel erg leuk om een leuke indruk bij mensen achter te laten! Soms stopt er een auto helemaal om een foto te maken of rijd er een auto met jongens juichend voor bij. Super leuk blijft dat, totdat ik besef dat het niet om ons is maar om de bus.


We gaan nu even lekker relaxen, en zullen snel laten weten hoe alles in Portugal gaat!


Liefs, Kim (en Paul die per ze Feyenoord moest kijken dus ik heb m buiten bij de muggen gezet, goed hè pap ;)

Reacties

Reacties

Cock

Wat een leuk bericht Kim ! Heel fijn dat alles zo goed gaat. Alleen die laatste zin, dat is wel een beetje jammer...Lekker verder genieten samen op jullie mooie reis.

Ilse

Hahahahaha wat een heerlijk stuk om te lezen :):):)

Fijn ook dat jullie elkaar nog niet zat zijn! Jullie zijn ook gewoon een super stel saampjes!
Gelukkig gaat alles goed en genieten jullie van alles.
En ja... ik snap wel dat iedereen helemaal enthousiast wordt van de geweldige bus. Dat maakt de reis alleen nog maar NOG leuker.

Tot de volgende blog
Dikke kus en heel veel knuffelsssss

Jeannette

Super leuk Kim!
Wat een geluk heb jij dat Paul voor zijn schoenen heeft gekozen?
En wat betreft de route door de bergen...blij dat ik dat achteraf te horen krijg?
Fijn dat de kilometers nu wat minder worden en jullie gaan genieten van de omgeving.
Is er ook water in de buurt om te vissen? Alleen vraag ik mij af, gaat Paul op zijn sokken vissen??
Liefs❤️

Oma Nel en opa Ruut

Wat een leuk reisverslag van 2 leuke mensen, beetje bakkeleien kan geen kwaad.

Anja

Fijn, dat alles goed gaat! Enig, dat jullie zoveel bekijks hebben met de bus. Wat zullen jullie daar een lol om hebben onderweg. Ik volg jullie op letter (want te voet is me wat teveel ?) , want buiten dat ik jullie avonturen mee wil beleven, leer ik natuurlijk ook met een camper om te gaan. Wij denken er ook over om een camper aan te schaffen, dus we kunnen veel van jullie leren.
Nou, schatties heel veel fun en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.

Peter

Leuk stuk. Wordt vissen op blote voeten Paul. Pas op voor mossels.

Oma Miny

Lieve Kim en Paul
Wat een leuk ? verhaal weer, moet Paul. Nu op zijn blote voeten ? .Goed dat het zo goed gaat tussen jullie, Kim je kan ook gezellig ⚽️ kijken inplaats in de ? te gaan zitten ?.leuk dat jullie zo veel bekijks hebben met de ?.veel liefs love you?? ? ?


.

Rita harder

Ja Paul, wat je voor de liefde al niet moet doen.
Wat een geweldige reis.
Kan mij voorstellen dat het voelt alsof je al eeuwen weg bent.
Fijn om op de hoogte te blijven. Liefs rita

Mariekr

Gewoon even flink vechten en daarna knuffelen, haha. En Paul lekker Feijenoord kijken hoor (ook al weet je inmiddels wat een echte voetbalclub is). Blijf genieten en pluk de dag. Veel liefs

Piet

Ik zit weer te genieten van jullie verslag. Ik zou ook toeteren als ik jullie zie rijden in jullie prachtige kleurrijke camper. Maar ook toeter ik voor jullie zelf hoor. Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag. Paul je leert nog wel om naar een echte voetbalclub te kijken whahahaha geintje

Sandra en Hans

Ohhhh, als we onze ogen dicht doen staan we met onze campert naast jullie. En natuurlijk heb je bekijks: zo'n lief stel in zo'n gave bus! Genieten van jullie verhalen! Lieve groetjes van de Brabo's.

Jeroen en Nicole

Heerlijk Kim geschreven zoals we je kennen ?
Blijf genieten en vooral alle aandacht voor de bus op jullie zelf betrekken !
Paul hoe moet dat nu zonder visschoenen en een gebroken hengel ??

Lies

Ja Portugal is top!! Geniet!! Ik heb de Mooiste plekjes gevonden via die Park4night app. Veel plezier lieverd

Frans en Joke

Zo leuk om jullie te volgen en wat super om zoveel reacties te krijgen op die gave kleurrijke bus?. Maar dat kan ook niet anders met zo’n mooi avontuurlijk en kleurrijk stel!!
Goede reis naar Portugal en vooral genieten!

Adrie

Leuk bericht Paul en Kim, en wat fijn dat het zo goed gaat,haha knap hoor om hem bij de muggen te zetten,ja Paul je moet er heel wat voor over hebben!!Leuk de reacties die jullie op de bus krijgen, veel succes en plezier samen,liefs Adrie xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!