paulenkim.reismee.nl

De eerste dagen!

Hi iedereen! Leuk dat jullie onze blog lezen. Dit is voor ons helemaal nieuw dus het zal niet helemaal perfect zijn maar dat moet goed komen de komende maanden. We weten nog niet precies om de hoeveel dagen we een blog gaan posten maar ook dat komt goed.

Daar was het moment dan! Dinsdag ochtend rond een uurtje of 9 sochtends zijn we weg gereden uit Klaaswaal richting de Belgische grens. Alles verliep soepel dus we waren binnen no time de grens al over. Rond een uur of half 1 reden we Frankrijk al binnen! Heuvel op heuvel af met onze VW T3 uit 1988 scheurden we over de Franse wegen opzoek naar een camping. Via de app hebben we een leuke camping gevonden dus zijn we daar heen gegaan. Heerlijk rustig plekje in Neufchâtel en bray. Een aardige Franse vrouw heeft ons geholpen met de stroom. Want blijkbaar hebben wij een stekker voor de bus die niet in alle stopcontacten past. De eerste nacht brak aan en we hebben me daar een partijtje lekker geslapen! Echt top! En echt heerlijk wakker worden. Je doet de deur open en je staat buiten in het zonnetje. Weer de boel ingepakt en van plan weer richting het zuiden te rijden. Opzoek naar een winkel waar ze Europese stekkers verkopen voor campers. Ging weer helemaal niet goed want echt op een paar na spreekt hier geen enkele Fransman Engels. Wat een drama zeg. Gelukkig zijn er vertaal apps en is het ons gelukt om een soort gamma te vinden waar ze de stekker verkopen. Wij blij! Richting een leuk dorpje waar de koeien gewoon over de weg liepen heen gereden. Met een leuk kasteel en stromend riviertje. Daar een nachtje geslapen en weer door richting het zuiden. Steeds word het warmer en warmer merken we. Heerlijk. We zijn nog naar een dorpje geweest wat in de 2e wereld oorlog uitgemoord is door de Duitsers. Alles hebben ze laten staan en laten liggen hoe het er precies toen is achtergelaten. Heel heftig om te zien.

Door gereden richting Bordeaux en onderweg een bakker opgezocht voor vers brood. Ik moet toegeven die lui hier kennen goed brood bakken. Lekker jonguh!

Nu staan we op 1,5 uur rijden van de Spaanse grens ergens op een camper plaats te chillen. Morgen richting Spanje dus!

We hebben in principe nog niet heel veel meegemaakt omdat we vooral veel rijden. Daar gaat in Spanje en Portugal verandering in komen. Dan rijden we Max 1/2 uurtjes per dag of soms helemaal niet! Dus dan komen er vast meer spannende avonturen.

Groetjessssss van Paul ( die deze keer de blog schrijft) en Kim ( die nu lekker ligt te slapen)

ohja! Foto’s en video’s volgen later!

Marieke

Leuk verhaal en zo kunnen we gezellig mee reizen. Liefs

Cock

Heel leuk Kim en Paul. En super zo’n blog. En via de mail, echt handig zeg ! Xx

Jeannette

Ik moet bekennen, je kan leuk schrijven jonguh❤️
Slaap lekker?

Ilse

Heel leuk stukje!
Dat bloggen KEN die wel hoor❤️
Kan niet wachten om meer van jullie verhalen te lezen en ‘reis’ graag mee?

Marga

Heerlijk genieten dus

Cathy Djara Mieke Heppener

Gaaf,jullie verhaal te lezen.Probeer de basiswoorden uit een taal te leren,naar de landen waar jullie verblijven,dat opent goede deuren?? veel plezier ??

Cactus

Joho PaulKim hartstikke leuk!!! ?

Piet

Nou sat wordt een mooi avontuur voor jullie. Je schrijft leuk Paul. Doe Kim de groetjes als ze wakker wordt. Ik wacht jullie nieuwe verslag wel weer af. Leuk om jullie zo te volgen. ??

Lies

Klinkt heerlijk!! Ook dat warmer worden. En park4night gebruikt???
Liefs

San en Hans

Hi reizigers! Dat hebben jullie snel gedaan - en lekker dat de thermometer oploopt bij iedere kilometer dat je afzakt! Dat Franse dorp van de 2e wereldoorlog is idd heel indrukwekkend, Oradeur sur Glane-ook geweest een paar jaar geleden.
Stuur maar lekker veel verhalen, zonnetjes en foto's door - super om jullie te volgen! Howdoe!

Elise

Super leuk avontuur !
Op naar de volgende belevenis !

opa Ruut en oma Nel

Wat een leuk verslag, zo'n goed beging is toch wel heel fijn. schrijf eens hoe de reacties op julie busje zijn!

Anja

Zit er goed uit. ?lieve groeten?

Edwin

Super tof! Hoop veel te mogen lezen van jullie!

Rita harder

Wat een leuke dingen hebben jullie al gezien in die paar dagen.
Kijk uit naar de volgende berichten liefs rita

Jeroen en Nicole

Mooie start van jullie blog , benieuwd naar de verdere avonturen !
Voor Paul : Succes met je hengel!

Anja

Fijn, dat de eerste ervaringen goed zijn. Het is me wel een avontuur wat jullie aangaan, maar oooooo..... wat een leuk avontuur en wát een geweldige ervaring.

Paul, je hebt hartstikke leuk geschreven. Inmiddels zitten jullie in Spanje. Heel veel plezier en de groetjes aan Kim ?

Elly Bakker

Kim en Paul wat een leuke uitdaging ik ga jull ie verslag zeker lezen.
Heel veel plezier goede reizen en doe aub voorzichtig.
Groeten Elly??