paulenkim.reismee.nl

Surfen, barbequën en Vilamoura

Bom dia!

Weer een reis update van ons, deze keer wat sneller dan de vorige blog. We tuffen nog steeds vrolijk verder met ons busje.

Bij de vorige blog waren we gebleven dat het busje was gemaakt en we die dag onze eigen vissen hadden gevangen. Die zelfde avond hebben we op een simpel plekje gestaan, want het was al laat dus het maakte niet echt uit op wat voor plek we zouden staan.

BBQ

De volgende dag zijn we naar een echte grote camper plek gegaan, met alle facilliteiten die we zo nu en dan echt nodig hebben (douche, stroom, noem maar op.). We hadden deze tip gehad van Kim's oma, want ze heeft heel veel jaren overwinterd in Portugal (heerlijk), dus ze wist een goed plekje voor ons om heen te gaan. Hier hebben we lekker de camper chill-proof gemaakt: luifel uit, stoeltjes buiten en alles gezellig maken. We hebben ook onze BBQ in elkaar gezet, deze hebben we gekregen van Pauls oma en super handig als je zelf je vis vangt, dat je het dan ook kunt BBQ-en! Als je een hele vis hebt, moet deze uiteraard ook schoon gemaakt worden. Wij dachten dat even leuk zelf te doen! We hadden alles klaar gezet en een beetje op internet opgezocht hoe het zou moeten. Na een paar pogingen, hadden we in elk geval een ding geleerd....hoe het vooral niet moet!!. Omdat het ons niet handig leek de rest van de vissen ook te doen, zijn we snel naar de vismarkt gereden en daar hebben ze het heel lief voor ons gedaan. S'avond hebben we de vis lekker gekruid en op de barbeque gelegd. Dat kunnen we dan wel weer heel goed, want hij smaakte echt oprecht heerlijk! Paul houd niet zo van vis, maar zelfs hij vond het erg lekker.

Surfen

De volgende ochtend toen we wakker werden, stond er een Nederlander (Danny) naast ons, iets ouder dan ons. Hier raakte we mee aan de praat, normaal beginnen mensen een gesprek met: 'hallo' of 'goedemorgen'. Maar hij vroeg als eerst: 'surfen jullie?' Cool. Gelijk enthousiast reageerde we allebei. Kim heeft het vroeger wel eens gedaan en lessen gehad, maar dat is al best lang terug. Beide hadden we sowieso al het idee om hier aan de kust van Portugal een keer een les te nemen, even kijken hoe we het vinden. Dus Danny zei gelijk, ik heb een paar (zes, hij had er gewoon ZES mee) surfboards achterin liggen, jullie mogen wel eentje pakken en een beetje proberen hoor. Daar hoefden we beide niet over te twijfelen dus daar gingen we, naar het strand met een surfboard. Paul ging eerst en ik was zo verbaasd na een paar keer vallen en opstaan lukt het hem echt goed! Zo even in het water zonder les. Daarna ging Kim en beide vonden we het heel leuk, dus dit zullen we nog wel een keer doen. Na 2 uur samen afwisselend in het water, waren we beide echt kapot. Je conditie gaat trouwens niet vooruit als je in een busje rond trekt, heel veel chillt en vooral niet sport. S'avonds zijn we met zn alle gaan eten bij de pizzaria, aan de overkant van de camper plaatsen. Weer een geslaagde dag.

Vilamoura

De volgende dag zijn we weer wat verder gereden, we kwamen in een plaatsje dit heet Vilamoura. Toen wij hier binnen reden leek het net even een andere wereld, alles wat super netjes, de wegen waren iets anders dan dat we overal gezien hebben (geen gaten). De palmbomen waren perfect geplaatst. Net een beetje te 'gemaakt', voor ons. Normaal gesproken hadden we hier niet echt verbleven, want we vonden het niet echt Portugal. Maar toen we wat rondliepen in Vilamoura, kwamen we ook een Nederlandse vrouw tegen. Ze was een beetje apart en praatte wel veel maar ze had echt een paar leuke tips van restaurantjes en dingen te doen in Vilamoura. Dit maakte dat we er toch een paar dagen zijn verbleven. We hebben hier ook elektrische steps gehuurd en rond gestepped. Dit was erg leuk want Vilamoura is het enige plaatsje waar we fietspaden hebben gezien. Op sommige andere plekken wil je hier echt niet fietsen (willen ik sowieso niet, maar goed). We hebben inderdaad heerlijk gegeten. We zijn ook een dag naar Loulé gereden, dit is een stadje waar Kim vroeger vaker kwam. Hier zijn we naar een marktje geweest, wat niet zo veel voorstelde maar toch even leuk was. Uiteindelijk zijn we toch weer naar Vilamoura gereden om daar weer te slapen.

In onze verhalen schrijven we natuurlijk altijd vooral de leuke dingen op en de vette ervaringen, maar soms hebben ook wel wat mindere dagen hoor. We zitten natuurlijk 24/7 op elkaars lip in een klein busje, dat botst af en toe even. Gelukkig zijn de borden van plastic. Zo komen we ook veel minder mensen tegen dan normaal als je dit doet. Dan heb ik het voornamelijk over mensen van onze leeftijd of die hetzelfde doen als wij. Niet meer dan logisch in deze tijd natuurlijk, maar het is soms wel jammer. Thuis word af en toe even heel erg gemist en toch soms de teleurstellingen die deze tijd van nu met zich mee brengt zijn niet altijd even leuk.

We hebben ook voor het eerst eens de bus gewassen. Het was eigenlijk hoog nodig, maar door alle kleurtjes valt het niet zo op als het vies is. Deze week is het ook echt weer wat kouder aan het worden. Rond de 16 graden. Ik weet dat het in Nederland veel erger is, maar in zo'n bussie kan het best koud zijn. Gelukkig word het weer na volgende week als het goed is weer wat beter.

Iedereen die dit leest een fijne dag, blijf gezond and keep smiling!

Liefs

peter gerber

Weer mooie avonturen, top! Zijn er ook surffoto's?

Rita harder

Tuurlijk zitten er mindere dagen bij, waarschijnlijk meer dan je lief is.
Maar niet te vermijden.
Het blijft wel een groot avontuur.
Gelukkig zijn jullie allebei open minded naar andere mensen toe.
Dan komen er ook weer andere leuke dingen op je pad.
Let en zorg goed voor elkaar.
Liefs rita

Marieke

Heerlijk weer, ik geniet ervan. Lachen om de leuke dingen en soms even een traantje want ik mis jullie wel hoor! Maar dat mag
Pluk de dag en geniet (ook van de minder r leuke dingen). Geen zon zonder regen.... Liefs xxx

Sandra en Hans

Hi skatties, weer erg leuk om jullie epistel te lezen. Tof om te zien hoe jullie kleine en grote challenges aangaan: met die vis schoonmaken - goed geregeld! Hans kent Villamoura ook wel: hij moet weleens in Portugal zijn voor het werk en probeert altijd vis te gaan eten op het strand van Villamoura voordat ie terug vliegt. Is de camper al Christmas proof? Knuf voor jullie 😘😘

Cathy Djara Mieke Heppener

Heerlijk verhaal 🥰Goed genieten en met beide benen op de grond 🌻🌻staan.Het is een voorrecht dat jullie dit kunnen doen gezien jullie 😃leeftijd.Alleen pesonadas zouden jullie kunnen tegen komen,maar die zitten allemaal thuis.Geniet van de rustige periode samen 💕💙💙😁De jongelui komen als corona onder controle is 💞

Ilse

Heyy lieverds,

Wat een avonturen allemaal😍
Leuk om te lezen dat jullie in deze gekke tijden toch zo kunnen genieten!! Dit zijn ervaringen die jullie nooit meer vergeten❤️
En tuurlijk kan het niet altijd even leuk gaan, maar ook dat hoort erbij. Samen lossen jullie het op💪
Jammer dat het wat kouder is, dat wordt lekker knus onder warme dekentjes!
Hier inderdaad nog veeeel kouder 3 graden vandaag ❄️❄️

Geniet van de komende tijd en ben nu al benieuwd naar de volgende avonturen 🥰
Dikke knuffel & kus

Jeannette

Blij dat er weer een bericht is, zo leuk om te lezen. Deze keer door Paul geschreven? Ik hoor hem terwijl ik het lees....ZES surfplanken in zijn camper!!! Leuk dat jullie een surf les hebben gehad van die man. Weer een ervaring rijker.
Gelukkig is het goed gekomen met de vis en hebben jullie er heerlijk van gesmuld!
En wat goed om te horen hoe jullie omgaan met de mindere kanten van het reizen in een dan toch wel kleine ruimte. Het is wat het is.
Ik heb het al eerder gezegd dat ik trots op jullie ben...mega trots.
En ja ook hier is het gemis, en ben ik blij als we Facetimen, en te zien en horen dat alles goed gaat.
Goede reis verder en geniet❤️🚐🍹🌴

Kim

Wat een lieve reacties! Geen idee of ik kan reageren op de reacties dus even proberen, ik (Kim) heb deze blog weer geschreven Paul was druk bezig met slapen 😴

Ilse

Hahaha slaapkop die Paul😜, maar het kan hoor Kim. Gewoon lekker onder jullie eigen blog reageren😁😁
❤️❤️❤️❤️

Anja

Ik heb weer genoten van je verhaal. Heerlijk, dat jullie zo genieten en wat leuk, dat jullie zulke leuke mensen ontmoeten. Dat is de spontaniteit van kamperen, hé. Alles kan en alles mag , nou ja.... bijna dan 😁. Zo onverwacht even lekker gesurfd en een leuk contact op gedaan. Valt me trouwens op, dat jullie nogal eens daar woonachtige Nederlanders tegen komen, leuk hoor, want die maken jullie meteen even wegwijs.
Tja... en dan het gemis van thuis, de irritaties. Het hoort er allemaal bij. Zonder wrijving geen glans!
En zolang je maar meer plezier samen hebt, dan irritaties komt het allemaal goed.

Die Paul weet trouwens wel elke keer zijn snor te drukken, hè. Of hij kijkt voetbal of hij ligt te maffen 🤣🤣🤣🤣

Nou lieverds, op naar jullie volgende avonturen. We kijken er allemaal weer naar.

Have fun en stays safe. 💋

Frans en Joke

Heerlijk om te lezen dat de vis zo lekker heeft gesmaakt! Er komen bij ons weer zoveel herinneringen boven drijven, betreffende de plaatsen Vilamoura,Loule,Olhos de Agua enz.Wij hebben er jaren genoten.Dus.....luitjes, lekker genieten en op weg naar t volgende avontuur, groetjes.

opa Ruut/oma Nel

wat een prachtig verhaal weer, ik sluit me graag bij iedereen aan, anders val ik in de herhalingen.
Een beetje late reactie, even een dagje geen pc aangehad.
Met alle liefs ook van opa

Sandra

Leuk geschreven Kim! Plastic blijkt handig te zijn!