paulenkim.reismee.nl

Twee weken in de Algarve

Goedemorgen!

Het is al even geleden dat we een blog geplaatst hebben, maar alles gaat nog even goed!

We zitten nu al ruim twee weken in de Algarve. De Algarve is eigenlijk het zuiden van Portugal. We zijn helemaal links onderaan in de Algarve begonnen. Met als plan om de hele zuidkust van Portugal af te gaan. Dus begonnen in Sagres. Dit was waar ik het vorige blog gepost had. We zijn een aantal dagen verderop verbleven in een dorpje Figuera. We stonden daar op een behoorlijke hippie camping, onwijs leuk en een fijne plek om wel een paar dagen te staan.

Lagos

Hierna zijn we verder gereden naar Lagos. Op weg naar Lagos zijn we bij wat verschillende dorpjes gestopt om even te kijken hoe het er is, soms om even wat te drinken of boodschappen te doen of sinsasappels te kopen (die hier in overloed te koop zijn langs de weg). In Lagos zijn we veel naar het strand geweest en hebben we een paar vette plekken bezoht. Zoals ponta de piedade. DIt is een uitkijkpunt met mooie rotsen waar je nog een stuk naar beneden kunt lopen en de golven waren deze dag zo hoog en hard dat als je beneden stond, het helemaal op de rotsen om je heen plonste. Wel heel leuk. In Lagos hebben we langs een Lagoon gestaan, net buiten de stad, onwijs mooie plek.

Portimao

Het volgende plaatsje waar we heen gingen, was Portimao. Dit ligt heel vlak na Lagos. Hier wilden we graag een Kanoe of Kayak huren en dan langs de grotten varen. Want dat is hier normaal gesproken wel mogenlijk, maar we kwamen er gauw achter dat dit allemaal dicht is in deze stad. Dat was wel jammer, dus hebben we maar even lekker ergens geluncht. In een super leuk restaurantje in Ferragudo, op het strand tussen de rotsen, echt een vakantiegevoel krijg je daar van! We hebben overnacht in Portimao langs het strand.

Albufeira

We zijn langs Carvoeiro, Benagil, en nog wat andere kustplaatsjes waarvan ik de naam niet meer weet, richting Albufeira gereden. Normaal gesproken hadden we hier wel wat langer over gedaan. Maar we hadden een paar dagen later een vis tour geboekt in Albufeira. Dus daar moesten we optijd zijn. Ook kwamen we er achter dat onze lampen het niet meer deden, dat was niet zo handig s'avonds. Dus eerst besloten we gewoon niet meer s'avonds te rijden. Probleem opgelost. Maar op den duur was het toch nodig om s'avonds te rijden dus hebben we toch maar besloten om in Albufeira naar een garage te gaan. De tweede dag (vrijdag) in Albufeira hebben we dat gelijk gedaan. Op maandag konden ze ons gelijk helpen, dus het weekend hebben we veel in Albufeira dingen gedaan, restaurantjes opgezocht en uiteraard naar het strand. Maandag naar de garage. Toen we daar kwamen hadden ze de hele dag hiervoor nodig (wat we niet echt hadden verwacht), dus hebben we de hele dag door Albufeira gelopen, naar winkeltjes en om het even af te maken een massage genomen. Toen we terug kwamen bij de garage, bleek het dat ze nog niet klaar waren. Dat is erg leuk bedacht maar wij slapen natuurlijk in de camper, plus we hadden de bus de volgende dag nodig voor om naar onze vis tour te rijden. Dus dit kwam niet echt lekker uit. Als oplossing zouden ze de camper buiten zetten en konden we er toch in overnachten, en konden zij de volgende dag verder met de lichten. Omdat we natuurlijk de vistour geboekt hadden, hebben we hier een Uber naar toe genomen. Prima oplossing zo.

Vistour

Ja, je leest het goed, een vistour. Voor Paul niets verbazends om te boeken, maar ik ging dus ook mee. We gingen dan op een boot, met nog 3 fransen en een brazilliaan, de zee op om te vissen. Tot mijn verbasing was dit echt super leuk. Paul en ik hadden de meeste vissen gevangen van iedereen en ik uiteraard de grootste, geleerd van m'n vader. Deze vissen kregen we mee, om natuurlijk ook zelf te kunnen proeven. Na de vistour hadden we eigenlijk verwacht dat we wel weer naar de camper konden en dat hij klaar zou zijn, maar niet dus. Stonden we dan met onze vis in een plastic zakkie. We moesten zeker nog wachten tot half 7 en het was pas 1 uur ofzo. Dus wij langs verschillende supermarkten om een coolbag en ijs te vinden, dat was in elk geval gelukt. Dus hebben we ergens gezeten en geluncht, nog heel wat rond gelopen in Albufeira, tot we naar onze bus konden. Gelukkig, de lichten waren gemaakt dus dat is fijn!

Alles gaat hier nog goed, het weer is lekker en de bus doet het nog. Er zijn wel wat regels bij gekomen die iets minder zijn. Er is in de grote steden een 'avondklok' gekomen. S'avonds mag je tussen 23.00-5.00, niet naat buiten. Dat is geen probleem maar in het weekend mag je na 13.00 tot 5.00 niet meer naar buiten en is dus ook alles gesloten. In de kleinere steden geld dit dan weer niet dus we zorgen dat we daar dan gewoon in het weekend verblijven. Verder denken de locals hier dat dit niet zo heel lang zal duren, maar even nodig is.

Wat onze volgende plannen zijn weten we nog niet precies, elke dag brengt weer nieuwe ervaringen en nieuwe ideeën mee. Dus we zien het met de dag weer en uiteraard horen jullie het dan weer in onze blogs!

Veel liefs

Ilse

Jeeej weer een nieuwe blog!
Dat is leuk wakker worden op de zondagochtend?
Echt Paul en Kim wil toch wel even zeggen hoe knap ik het vind hoe jullie alles doen en oplossen als er iets niet goed gaat❤️
Ondertussen zijn jullie alweer 6 weken onderweg en dan is het logisch dat niet altijd alles gaat zoals gepland, maar jullie zorgen er altijd weer voor dat alles goed verloopt. TROTS
Zo gaaf om al deze mooie plekken te bezoeken en te overnachten op het strand??
Ben benieuwd wat de volgende bestemmingen zullen zijn en kan niet wachten om dat allemaal weer te lezen.
Dikke kus

Marieke

Alsof we zo zelf meereizen, echt leuk.
Ben benieuwd hoe de vis smaakte. En Paul heeft hem als echt visser vast schoon gemaakt, pfff... Lekker klussie.
En ik sluit me aan bij Ilse: Trots!!
Veel liefs

opa Ruut/oma Nel

Kanjers zijn jullie hoor en wat leuk zo'n visavontuur samen te doen.

Oma Miny

Prachtig verhaal weer gelezen met een glimlach ? vooral over het vissen ? heel leuk, hoe zuidelijker je komt des temeer moet je geduld hebben als je wat te repareren hebt.heel veel liefs van mij ??‍♀️???

Cathy Djara Mieke Heppener

?️Heerlijk om te lezen,dat jullie het zo naar je zin hebben.Peter? zal trots zijn op jullie.?Allebei vissen en de hoofdprijs behalen ??

Piet

Wat heb ik weer opnieuw genoten van jullie prachtige verslag. Ik geniet gewoon als ik jullie verslag zit te lezen. Jullie zijn echte avonturiers. Niets houdt jullie tegen, fijn hoor zo mee te gaan in jullie reis. Wij hebben ook al verschillende campers bekeken en raken steeds meer in de ban van een camper. Jullie worden bedankt dat jullie ons zo op kosten jagen????
Veel plezier met jullie avontuur.
Dikke kus ??

Anja

He he, eindelijk weer een blog. Jullie moeten ons niet meer zo lang laten wachten, hoor ? Ik lees, dat jullie alweer 6 weken onderweg zijn. Wat gaat de tijd snel en wat hebben jullie al veel gezien. Jullie genieten, dat is duidelijk en heerlijk om dan mee te mogen genieten. Portugal is mooi, hè. Goed te lezen, dat jullie zo relaxed met "problemen" om gaan, dat scheelt een hoop stress. En Kim....je hebt je vader vast trots gemaakt. Zijn vislessen zijn niet voor niets geweest. Whahahahaha.

Nou, lieverds geniet en take care. Tot jullie volgende blog ?

Frans en Joke

Wat is het weer leuk om jullie blog te lezen vanuit de zuidkust van Portugal.Geniet van west naar oost in de prachtige Algarve met z ‘n lieflijke dorpjes en de mooie stranden! Groeten.

Sandra en Hans

Hi luitjes, jullie hebben in ieder geval Albufeira goed leren kennen...Maar belangrijkste dat je huisje weer helemaal in orde is. Gelukkig zit het weer mee. Je vis zag er goed uit!! Enne trots Kim op jou! Killer queen, haha! Lieve groetjes van ons en blijf gezond - howdoe!

Cock en Jeannette

Het is iedere keer weer leuk om te lezen wat jullie allemaal zo meemaken. Gelukkig zijn de lichten van de bus gemaakt. We zijn trots op jullie, alles zelf uitzoeken en omgaan met 2 dagen zonder de bus.
De vistoer was het hoogtepunt van plezier voor Paul(denken wij?) En stoer hoor Kim,om meee te gaan op zee. Wij wisten niet dat Portugal zo mooi is..de foto’s die jullie sturen zijn werkelijk prachtig.
Veel plezier verder op jullie reis en wij hopen voor jullie even geen garage bezoek.
Liefs❤️