paulenkim.reismee.nl

Drie weken verder

Ola!

We blijven het zo onwijs leuk vinden hoe veel mensen ons nog steeds volgen, trouw alle verhalen lezen en lieve en leuke reacties plaatsen! Echt super.

Paul is op dit moment weer voetbal aan het kijken, dus ik schrijf weer de blog. Nu lijkt het net of Paul altijd voetbal kijk, of ik schrijf gewoon altijd een blog als Paul voetbal aan het kijken is. Misschien word het een soort ritueel.

We zijn nu al 3 weken onderweg, voor ons gevoel al een stuk langer en dat geld ook voor het gevoel van onze ouders en opa's en oma's, haha.
Na de overnachting in het hotel in Porto (met Pauls verjaardag), zijn we verder richting het zuiden getrokken, voornamelijk langs de kust. Het hotel was erg lekker maar ik moet bekennen dat ons bed in de bus toch echt erg lekker slaapt, zelfs vergeleken het bed van een hotel! We zijn na Porto naar Aveiro geweest. Dit noemen ze het 'venetië van Portugal'. Het stadje was een stuk kleiner dan verwacht, maar wel erg schattig met kleurrijke bootjes en bruggetjes over water. Aan de kust hebben we naast Aveiro overnacht.

Het volgende plaatsje waar we geweest zijn was het Bedevaarts plek Fátima. Uiteraard met een paar tussenstops langs de kust, want we doen lekker rustig aan. Het plaatsje Fátima heeft een heel indrukwekkende Basilica. Het stadje is totaal niet groot, maar alles wat er is, is gericht op het bedevaarts oord. We kwamen s'avonds aan met een enorme mist. Gelijk gingen we al even kijken bij de basilica want onze kamperplek was er vlak naast. Doordat het zo mistig was, was het onwijs bijzonder om te zien. Het is onwijs groot en gelovig of niet, het is een indrukwekkende plek. De volgende ochtend zijn we verder het stadje in gegaan, maar buiten de Basilica was het een en al hotel en winkeltjes met beeldjes en toeristische spulletjes. In de middag zijn we door gereden naar Grutas de Mira de Aire, dit ligt in een natuurpark met een aantal verschillende plekken waar je grotten kan bezoeken. Het leek ons wel gaaf om er een te bezoeken, dus hebben een random plekje uitgekozen en zijn daar de grotten wezen bezoeken. Het was zeker mooi en gaaf om te zien, we zijn 100 meter de grond in gegaan en met de lift weer terug om hoog. Met ons door de grotten liep nog een stel, ik hoorde ze al praten en herkende het accent uit duizende dus ik moest vragen waar ze vandaan kwamen. Australiërs. Onwijs toevallig want veel mensen weten dit niet maar het originele plan van Paul en mij was om dit wat we nu doen (road trippen), te doen in Australië. Maar vanwege de tijd van nu is dat voorlopig zeker niet mogenlijk daar, want Australië zit enorm op slot. Dus hebben we de plannen omgegooid naar Europa, ook onwijs gaaf en toegankelijk. Maar goed, die Australiërs waren dus ook in een van aan het rond reizen. Na de grotten tour raakte we met ze aan de praat en we hebben ruim 2 uur buiten met ze staan praten. Onwijs gezellig, zeker als je je bedenkt dat dit gewoon de eerste mensen zijn die we tegen komen, die het zelfde doen als wij en waar we aan de praat mee raken. Uiteraard gegevens uitgewisseld en waarschijnlijk meeten we ze nog ergens in de Algarve.

Deze dag hadden we goed afgesloten door ergens bij een local lekker te gaan eten. Paul had een XXXXXL pizza, nog nooit zo groot gezien. En ik had een lokaal vis gerecht genomen, geen idee wat het was maar het was erg lekker. Ohja en natuurlijk een lokaal wijntje geproefd. Hierna hebben we 2 nachten op verschillende plekken overnacht aan het water.

We zijn vandaag de Algarve binnen gereden. Zonder dat er echt een grens aangegeven stond, merkte we het gelijk aan weer en het landschap. Een stuk warmer qua tempratuur en het landschap zag er een stuk droger uit. Maar droog was het vandaag niet want we hebben sinds vanmiddag regen buien en flinke onweer gehad. Maar toch overdag een tempratuur van 20 graden. Helemaal naar het verste puntje in het zuiden zijn we vandaag geweest. Links onder van Portugal, Sagres heet het.

Wat onwijs leuk is, is dat hier onwijs veel VW kampertjes en busjes zoals onze zijn. Naja, geen een heeft zo'n vette gekleurde buitenkant. Alleen blauwe en witte enzo. De hele weg vanaf Nederland hebben we er misschien maar 3 gezien en we rijden hier nog geen 5 minuten in de Algarve en het stikt er van. Onwijs leuk want zo ontmoeten we vast wat meer mensen.

We staan nu op een kamper plek, beetje hippie-getint, maar onwijs leuk. Behalve de onweer hebben we weer een leuke dag er op zitten.

Ik wou het liever niet hebben over het corona in onze blog. Maar het is nou eenmaal niet te vermijden, het hoort inmiddels bij onze reis en we krijgen ook veel vragen of we er last van hebben. Last hebben we er niet van, want mocht iets door corona tegen zitten, dan vinden we wel een andere weg, dus last noemen we het zelf niet. Tuurlijk is het anders, je ontmoet minder mensen, niet alles is open, we moeten continue een mondkapje op. In Spanje merkte we er meer van. Daar was er veel meer gesloten, stonden we op sommige kamper plekken echt alleen en leken sommige dorpjes wel afgestorven. Hier in Portugal valt het mee, toen we aankwamen stond het op geel en sinds een paar dagen is het oranje. We merken er eigenlijk niks tot vrij weinig van. Sinds gister is er een lockdown, maar ook dat zien we niet. Iedereen draagt mondkapjes en houd 2 meter afstand. Maar restaurants en bars zijn gewoon nog open tot 11 uur, alle camper plekken zijn open en er word wel 'geleefd' buiten.

We ervaren dus ondanks corona nog steeds de nodige vrijheid. We houden ons aan de regels, maar stoppen niet met leven!

Liefs

Reacties

Reacties

Piet

Wat heb je dit toch weer mooi geschreven. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben. Ik krijg ook steeds meer zin om een camper te koen samen met Anja. Lijkt mij fantastisch om met een camper verschillenden plaatsen te ontdekjen met alles wat daarbij hoort. Geniet van jullie tour en rij voorzichtig. Dikke kus en ik kijk weer uit naar jullie volgende blog.

Oma Nel en opa Ruut

Het is weer een heel mooi reisverslag met veel interessante ervaringen. We hebben het met veel plezier gelezen

Anja

Hee, dat is apart nu kan ik wel ineens een bericht plaatsen (zie mijn reactie op 20 okt)

Hoi Kim en Paul,

Jullie hebben het naar jullie zin, dat is duidelijk te merken. Paul genoten van ze voetbalwedstrijd neem ik aan en jij, Kim, hebt weer een leuk stukje geschreven. Portugal wil ik ook nog graag bezoeken. Wat een prachtig land, dat wil ik ook met eigen ogen aanschouwen. Jullie enthousiaste verhalen doen ons meer en meer ervan overtuigen om een camper te kopen. Heerlijk die vrijheid en je ziet heel erg veel. Ik weet niet hoelang jullie nog blijven reizen, maar ...

Be carefull and stay safe.

Tot jullie volgende blog. Ik kijk er naar uit.


??

Anja

Reactie niet op 20 okt. maar 29 okt. ?

Hanneke

Ik geniet van jullie verhalen. Leuk geschreven en ik reis zo heerlijk mee.

Cock en Jeannette

Weer een heel leuk verhaal Kim. Jullie genieten en zien mooie en bijzondere dingen. Hopen dat Paul veel Feyenoord kan blijven kijken, dan heb jij tijd om te schrijven. Goed dat jullie in deze vervelende Corona tijd daar zitten en blijven genieten. Liefs Jeannette en Cock. Ps Ruben heeft mama’s IPad mee dus ik schrijf even voor beiden ?

Ilse

Heeeey schatties,

Het blijft altijd weer een heerlijk momentje om de blog te lezen:-)
Wat zien jullie toch onwijs mooie dingen! Zo fijn dat jullie ondanks deze nare tijd toch heel erg kunnen genieten van alles.
Wat leuk om andere reizigers te ontmoeten! En inderdaad heeel toevallig dat zij uit Australië komen!!
Nogmaals ben ik en iedereen denk ik wel heel blij dat het allemaal goed gaat en ik mis jullie natuurlijk nog steeds, maar het is wel fijn dat we contact blijven houden en ook via de blogs en video's kunnen meegenieten van jullie avontuur.
ENJOY !!!
Tot de volgende blog
xxxxxxx

Frans en Joke

Wat is het weer een leuk reisverslag!!

Groetjes

Sandra en Hans

Hey luitjes, gaaf! Inmiddels in de Algarve. Zat te zien daar: Albufeira is buiten het seizoen ook mooi. Blijven jullie daar weer een poosje? Enne, Kim je hebt toch ook wel kerst verlichting bij je voor in de camper??❤

Rita harder

Wat een leuke berichten.
Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben
Ik probeer niet al te erg jaloers te zijn, maar ik vrees dat ik daar ernstig in faal. ????❤️

Marga

Wat een heerlijk verhaal om te lezen
Lekker genieten

Marieke

Ten eerste natuurlijk lekker dat Feijenoord gewonnen heeft. Paul happy en wij happy met top verhaal. Jullie reis is bijzonder en mooi dat je blijft kijken naar de mogelijkheden. Voor zo'n reis is lef nodig. En lef is tenslotte het enkelvoudvan leven!
En hoe mooi dat jullie nog steeds allebei in het busje zitten, hahaha.
Liefs van ons xxx

peter gerber

Mooi geschreven en een mooie tijd maken jullie.

Sandra

Leuk verhaal Kim!

Nicole

Wat gaaf dat het bed in de bus beter slaapt dan het hotelbed !
Heerlijk wat jullie meemaken , mooi nu meer busjes en “ gelijkgestemden “ om jullie heen. Blijf genieten !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!