paulenkim.reismee.nl

Eerste dagen van Portugal

Boa tarde!

Super leuk dat jullie onze blog weer lezen!

Voor ons gevoel kwamen we gister nog aan in Portugal, maar inmiddels zijn we er al weer 7 dagen.

We zijn de eerste dag aangekomen in Bragança. Een Portugese stad net over de grens van Portugal. We gingen op een camping staan in een natuurpark. Super mooie camping en ook al waren we pas net de grens over,de camping was al de helft goedkoper vergeleken met Spanje. Hier hebben we 2 nachten gestaan en even helemaal lekker wezen uitrusten van al het rijden elke dag. We hebben alles weer even lekker gewassen schoongemaakt en zoals ik zei, gerelaxed.

Hierna zijn we door gereden naar Peso Da Régua. Dit plaatsje ligt middel in de wijngaarden. Hier worden allemaal verschillende wijnen, Port en olijfolie gemaakt. De eerste avond hebben we dan ook lekker zelf gekookt met een flesje wijn, wat hier overigens geen drol kost. Je hebt een goede wijn uit de supermarkt al voor maar een paar euro. We hebben in de plaatsje een kamper-sta-plaats gevonden, dit was echt een super plek. Een plek speciaal voor campers met alle voorzieningen er op en er aan voor maar 3 euro. Ook stonden we op een super mooie plek met mooi uitzicht over de Douro rivier en wijngaarden. Hier hebben we ook twee nachtjes doorgebracht. Paul heeft nog wat gevist en Kim uiteraard niet.

Portugal is voor ons als motor home/van reizigers, ideaal. Alles is sowieso op dit moment open en toegankelijk voor ons. Maar vooral in verhouding met Spanje heb je veel meer kamper/van plekken en voorzieningen. Eigenlijk toen we net de grens over waren zagen we al gelijk meer kampers en van-busjes zoals die van ons, deze zagen we in Spanje niet tot heel weinig. Dat maakt het wel een stuk makkelijker om in onze van te leven, zeker nu we nog in het begin zitten en alles nog steeds wennen is.

Na de nacht tussen de wijngaarden zijn we door gereden naar Cinfães. Dit is een super klein dorpje met ook weer een onwijs mooie kamper sta-plaats. Dat we hier aankwamen was het de dag dat we te vieren hebben dat wij een jaar samen zijn, dus hadden we besloten lekker uiteten te gaan. Wat we sinds we zijn vertrokken uit Nederland nog niet hadden gedaan. De eigenaar van de kamper plek had aan de overkant een restaurant zitten waar we konden reserveren voor in de avond. Ze was super blij dat we wilde komen eten. Ze vertelde dat het eten allemaal lokale gerechten waren, dat de wijn die ze hadden lokaal in het dorp werd gemaakt en de toetjes ook lokale toetjes waren die de kok zelf heeft gemaakt. Klonk super voor ons, we konden alleen pas laat reserveren. Dit omdat het zo rustig was dat de kok nog opgebeld moest worden of ze kon komen en het restaurant werd dus speciaal voor ons geopend die avond. We hebben heerlijk gegeten, wijn gedronken ,hapjes geproefd, lokale toetjes geproefd en ook nog eens verschillende lokale Port. De vrouw die ons bediende en eerder al hielp met de kamper plek, heeft ons onwijs veel verteld over lokale wijnen, Port en hoe dit allemaal gemaakt isen waar wat vandaan komt. Super interessant en super lekker gegeten. Als iemand nog advies nodig heeft over welke Port je moet kopen, bel ons even op want we zijn nu experts.
Hier hebben we een nachtje geslapen.

De volgende dag hebben we vooral lekker rustig aan gedaan want na de wijntjes en verschillende Port, was dat wel verstandig. We zijn naar een plaatsje een uur vanaf Porto gereden en hier gewoon simpel overnacht. De volgende ochtend zijn we naar de havenstad Porto gereden. Hier hebben we de van geparkeerd in een garage en zijn we de stad in gedoken. Lekker gelunched en de toerist uit gehangen. Paul was die avond om 12 uur jarig en voor zijn verjaardag gingen we als verrassing een nachtje in een hotel doorbrengen. Althans, Paul dacht dat we een nachtje gingen maar Kim had er stiekem 2 geboekt. Heerlijk even.

Dus die avond zijn we naar het hotel gegaan, dit zit aan de rand van Porto. Nog wel 15 minuten rijden naar Porto toe. We hebben lekker gechilt, eten besteld, tv gekeken en toen was het al 12 uur en was (is op dit moment nog steeds) Paul jarig! 21 jaar!
vanochtend hebben we lekker in het hotel ontbeten, hierna weer naar Porto gereden en lekker een verjaardagslunch gehad van Kims ouders, een ijsje gegeten wat rond gelopen en nu zijn we weer lekker terug in het hotel. Nu nog even chillen en straks FaceTimen met Pauls ouders, oma’s broer (die uiteraard ook jarig is, gefeliciteerd Ruup) en zus! Daarna gaan we nog even lekker wat eten en nog even genieten van de luxe om in een hotel te zitten.
ohja, Paul gaat ook nog even Feyenoord kijken. Dit keer wel in een lekker zacht bedje. Haha.

Voor hierna, of wat we morgen gaan doen, hebben we oprecht nog geen idee. Dat is toch wel het leuke aan rondtrekken. We hebben alle vrijheid en tijd van de wereld, dus doen het lekker op ons gemak en vooral rustig aan.

de groeten ennnnn
Adeus!

Marieke

Super leuk verhaal. Van harte gefeliciteerd, ook met je broer! Kim met haar vriend. Ik kom vanavond gebakkie eten! Liefs xxx

Anja

Van harte Paul. Wat fijn dat jullie zo genieten. En over de PORT ja daar wil ik meer over weten. .......veel liefs

Peter

Leuk verhaal, gefeliciteerd allemaal en Port altijd goed

Cock

Weer een leuk verhaal, wat een mooie reis en echt leuk om jullie verhalen te lezen. En ook nog prachtige video.

Ilse

Wat schrijven jullie toch goed! Je zit echt helemaal in het verhaal en zo kunnen we echt meegenieten van jullie prachtige reis❤️

Ilse

Tenminste ... dit was Kim denk ik
(terwijl Paul Feyenoord kijkt)
Wat je overigens gelijk weer uit kunt zetten?

opa Ruut en oma Nel

wat een leuk verhaal, feliciteren heb ik al gedaan, maar nogmaals van harte.
Dat jullie zo heerlijk van local food hebben genoten is een topper hoor!
Dus port en vissen, je hebt je schoonvader nu helemaal ingepakt.

Jeannette

Weer een genot om te lezen!
En heel bijzonder om de verjaardag van Paul te vieren zonder Paul?
Gelukkig hebben we FaceTime en is hij toch dichtbij❤️
Veel reisplezier en lekker weer genieten van jullie bussie.
??

Rita harder

Nog van harte Paul.
Wat een super geweldige reis.
En gefeliciteerd met al een jaar samen

Anja

O, o, o wat zijn jullie aan het genieten, zeg. Heerlijk voor jullie. Leuk filmpje ook. Wat is Portugal mooi, zeg. Wauw!

Paul vandaag 21. Van harte gefeliciteerd. Een bijzondere verjaardag, hè?!
Kim natuurlijk ook gefeliciteerd en natuurlijk ook de andere familieleden.

Nou, gaan jullie maar lekker verder genieten!
Ik ga vol ongeduld zitten wachten op jullie volgende verslag.

??

Piet

Paul van harte gefeliciteerd en jij ook natuurlijk Kim. Wat hebben jullie dit weer leuk geschreven. Er zullen ongetwijfeld nog mooie verslagen komen van jullie rondtrekkende reis. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Frans en Joke

Het is weer genieten van de leuke video en het reisverhaal!
boa viagem

Anja

Er is iets geks aan de hand. Ik kan geen bericht plaatsen bij je blog van 5 nov. en ik denk, dat dat komt, omdat ik mijn naam nergens kan plaatsen. Mogelijk hebben meer mensen hier last van, want ik zie maar 2 reacties

????